25 juli Så har ytterligare en vecka gått

Jobbat har jag gjort och i fredags drog dottern och jag till IKEA. Jag jobbade till 17 så det är tur att IKEA har öppet till 20. Kan ju inte påstå att det var särskilt mycket folk där....

Dottern behövde lite plock till sin lägenhet, lampor och sånt. Jag skulle köpa lite störra grejer. En bokhylla (Billy förståss) och en byrå (Malm i ek blev det).

Eftersom dottern har tagit med sig de möbler hon sparat på sig under årens lopp så blir det vissa tomrum som ska fyllas. T ex i vårt lilla tv-rum (dotterns gamla rum). Vi var ju tvugna att ha tv:n på nått. Här är resultatet:



Å så hade det blivit väldigt tomt på väggarna. Så jag tog lite tavlor från sovrummet och flyttade in dem. De tar sig bättre i detta rummet än i sovrummet. I bokhyllan på väggen står nu lite Det Bästa som våra övernattande gäster kan bläddra i. Ska komplettera med lite National Geographic och kanske några Kalle Anka pocket,




Bokhyllan då? Tja, böcker har i gott om men ingen plats att ha dem på. De har bott i en låda på vinden och det finns säkert fler lådor när vi väl har tid att leta lite. Men nu står de här, lättåtkomliga äntligen!




Från det ena till det andra . Mina taniga pelargoner som jag har på altanen har verkligen blommat upp nu. De är fulla med knoppar och massor av fina blommor!





När jag är ute o fotar så här i all hast på altanen, då kan man ge sig på att det finns två katter som står o skriker inne i rastgården.

Tösen, som undrar varför Valentin gör sig till


Å Valentin som undrar varför matte inte kelar honom o varför Tösen gör sig till!


Nu är vi nöjda med vårt möbelemang, i alla fall ett tag.

Idag, om 30 minuter, ska vi återinviga tv:n i lilla rummet. Det är åter dags för Formel 1! Hurra!

Sen kommer dottern hem på middag i kväll, det ska bli roligt. Jag var hos henne i går och lagade pannbiff och köttfärssås åt henne. Hon är lite justerad i sitt knä och har fått order av doktorn att vila vila vila. Snälla mamma gjorde en överraskande drop-in och hon blev så glad.

Roligt när man kan hjälpa sina barn mer påtagligt. Mat är alltid ett välkommet inslag.

Nä nu ska jag gå o bänka mig!

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Gillar den där gulaktiga tapeten.

Varm och fin färg helt i min smak.

2010-07-28 @ 23:10:05
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Mamma Mia

Inkan; Visst är den gula fin! Varm o skön och inte för skrikig. Passar bra med både rött o grönt till den.

2010-07-29 @ 15:12:20
URL: http://mittegetkrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0