10 juni Nu har jag landat

Just nu känns det som evigheter sedan jag låg där i solstolen o läppjade på nått gott. Men det är ju inte ens en vecka sedan men med detta väder som vi har här hemma så......

Men nu ska det bli ett litet allmänt inlägg i alla fall.

Jag var ju hos Wilsimar och fixade mina naglar innan jag åkte. Greklandinfluerade blev de, kolla här


Visst är de fina och de håller än faktiskt trots några omgångar i klorerat bassängvatten.

Nu i veckan tog vår älskade söta granne studenten. Söta Maja


Hennes trädgård var så fint dukad och vi hade ganska tur med vädret. Regnet seglade runt oss men vinden var isande kall.


Grillmäster själv


Förklädet han har på sig skulle alla signera innan de gick hem, så har Maja ett minne från sin student

Tårta var det förståss också, fast efter maten då förståss. Jordgubbstårta, marängtårta och sist men absoluta favoriten.......moccatårta (hemgjord naturligtvis)




Så var det dags för paketöppning


Ja det var en student som heter duga det. Roligt hade vi och jag hoppas verkligen Maja också hade roligt.


Nu till lite annat. Idag när jag kom hem på lunchen hittade jag denna i rabatten. Å jag som köper dyra i affären...






När jag kom hem i från jobbet i kväll så skurade jag diskhon. De säger ju att kattskinn är bra att putsa med och jag tror att det fungerar alldeles ypperligt, i alla fall med denna sötingen




Nalleman ligger som vanligt i fönstret. Han ska förresten till veterinären nästa vecka och göra biopsi för att se vad hans eländiga pälsavfall beror på. Jag hoppas verkligen inte det är foderallergi.


Det var allt för denna gång, nu är maten klar o min tvåbenta älskling har precis kommit hem.

Ha det!

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Jättefina naglar!!

Härliga bilder.

2010-06-11 @ 08:51:14
URL: http://www.shaggkvist.se/canaryuser/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0