13 juni En rolig slapparhelg

Denna helgen har vikts åt kalas och städning.

Kalas, det var det för lilla Amanda som fyllde hela 1 år! Sötaste gumman i världen.



Går gör hon nu, fast med lite stöd förståss. Det går fort som sjutton, det gäller att flytta sig i tid!


Det var lördagen det. Mysigt att gå på kalas!

Söndagen, idag alltså, har det städats och det rejält. Kontoret fick sig en rejäl omgång med lite ommöblering och städning bland papper. Jag har några koppargrejer som jag har fått gjorda åt mig när jag var liten. (Vi bodde granne med en kopparslagare när vi flyttade till Växjö. Bertil Karlsson hette han och alla kopparsaker är signerade av honom.)

Nu är de i alla fall putsade för första gången på jag vet inte hur länge

Den lilla krukan och kaffekannan är inte Bertils hantverk.

Så kan jag väl visa lite utav lördagens inköp.

Jag köpt en liten fin skål där jag hällde upp färgglada JellyBeans och tuggummin


Så köpte jag en lite retro hållare för blommor och naturligtvis var jag tvungen att köpa pelargoner till den. Visst är den fin där den hänger!




Mitt lilla projekt med krasse och luktärt har kommit en bit på vägen


Så fort man går ut på altanen ( o kattern är ute) så kommer lille Valentin och vill ha lite kel genom stängslet. Å det är klart att han får!


Så köpte jag nya mattor till köket. Vi har ett par andra runda, en grön o en grå som ligger o väntar på kemtvätt. Men varför tvätta när nya kostar 169 kr styck???

Katterna gillar i alla fall att ha nått mjukt att ligga på i köket igen.


Färgen på mattorna syns kanske bättre här.


Sen var det då fröken Tösen. Hon har fått tag på en flirtkula och leker med den så det viner om tassarna. Svårt att få en tydlig bild på henne, hon är snabb som blixten




Det var allt för idag. Nu väntar Formel 1 och sedan är det nästan dags för sängen

Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0