16 juni Klösträd, katter o en sjukling

Igår fick vi det nya klösträdet som vi beställde i söndags.

Det gillades direkt av Valentin som skulle vara med under hela monteringen. Han var dessutom försten upp i toppen.


Nästan maskerad

Tösen var lite avvaktande. Hon tog det lilla lugna

- Kan man stiga på denna?


- Okej, det verkar fungera. Testar lite till


- Här ser det ju inte dumt ut att ligga


- Fast här är det nog bättre utsikt


- Japp! Som jag misstänkte, en fantastisk utsikt!


- Hörrö nu vill jag ligga där igen, flytta på dig


- Åhh vad härligt det var att klösa här då!


- I'm king of the hill!


- Pfft det är jag som är queen of the hill, inget snack om saken


Detta var det träd vi köpte. Stora härliga liggplatser. Vi beställde det från Swecat


Nalleman han var lite låg igår. Hän hade varit hos veterinären, varit sövd, blivit sydd med tio stygn efter fem hål där vetten tog biopsi-prover för att vi ska komma tillrätta med hans hudproblem. Klart lilla kissen hade ont. Men husse ahade köpt honom en ny fin body så Nalleman slapp i alla fall den äckliga tratten. Men han ville inte hoppa upp o ner för mycket, klart att det gjorde ont. Han har tre "hål" på ryggen och två i ljumskregionen på magen. Stygnen kan jag ta om 10-12 dagar.



Idag på morgonen mådde Nalleman lite bättre. Han har legat i min fotända hela natten och mina ben har fått sträcka ut sig i makens säng. Han har varit på lådan i natt så magen har kommit gång också. Matlusten med.
Å så tog han sig för egen maskin högst upp i klösträdet! Det är ju ett framsteg. Fast han går som om han har nått i rumpan och är inte 100% bekväm i bodyn. Men det är bara att gilla läget. Såren vätskar inte så jag tror att han kan klara sig med denna bodyn och en till.


Förutom att veterinären opererade honom i går så klippte jag honom. Resultatet blev väl så där men pälsen är nu 5 cm kortare på de flesta ställen. Vågade ju inte ta där han var sydd, det tar jag sen. Det var lite svårt att få till det snyggt men jag tror inte han bryr sig. Bara skönt att pälsen blev kortare. Ni får nog vänta med att se resultatet i en 10-12 dagar.

Det var allt för denna gång. Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0