11 maj Å 0-grader på morgonen!

Var är våren???? Frost o kallt på nätter o mornar. Blir det aldrig varmt? Sen ska det bli dåligt väder till helgen också, det är bara så typiskt!

Men nu till lite andra saker. Jag fick matinspiration i går, det händer mer sällan nu men i bland blixtrar jag till.
Nu skulle det bli pannbiff med lök.

Jag började med att göra smeten och forma biffarna utan katter på bänken. De får aldrig vara där när jag har råvaror som jag ska fixa med. Men de fick sig lite köttfärs på golvet så de var nöjda. Sen var det dags att steka

Först biffarna

Brevid ligger löken på hög o väntar på sin tur.


Färdigstekta biffar i bunken och de som är kvar ligger på skärbrädan.


Efter jag stekt löken åkte biffarna ner igen för att kokas färdiga. Mums vad hungrig man blev då!


Nu tyckte Nalleman att det var ok att inta diskbänken igen. Visst var det det, allt var ju nu i stekpannan och kissen höll sig på behörigt avstånd.


Färdigt! Blir nog lite över att skicka med sonen också....


- Matte, jag bara ligger här på soffan, det är väl ok, jag är väl inte i vägen?


- Å jag vaktar utsidan så ingen okänd kommer in!
Lille Valentin, vårt utegångs-får! I natt väckte han husse genom att ligga på mattes arm och tokspinna! Lille plutten! Hur ska jag klara mig en hel vecka utan honom?? Eller någon av de andra? Men det gick ju förra året och då var vi borta en hel månad!

Nu ska jag packa ihop mig för jobbet, ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Nu blir jag ju hungrig.

2010-05-30 @ 09:23:06
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0