17 oktober Ensamma på täppan

Jo, vi skickade husse till Alicante i torsdags kväll. Så nu är det tre katter och jag som delar dubbelsängen, gissa vem som tar mest plats?!

Bara för att vi är ensamma så ska lilla Tösen åka på ögoninflammation. Trodde inte jag skulle klara av att ge henne medicin tre gånger om dagen men det lyckas. Fast snart kan jag nog inte fånga henne för hon blir mer och mer på sin vakt, hönan. Så fredagen tillbringades hos veterinären. Tur vi har hittat en sån härlig och snäll vett.

I övrig har inte mycket hänt. I går tok-städade jag för att ha det rent o snyggt hemma under veckan, samt tvättade all tvätt som var. Så i dag har jag kört till Anderstorp och lämnat bananlådor till sonen. Han ska börja packa ner lite smått, han flyttar ju hem till jul. Det var härligt att träffa honom och hans fina goa flickvän. Men hörrni, jag fick inte träffa lilla Ronja ju, hmmmmm. Liten vovve hade ju suttit fint. Men det kommer fler gånger.

När jag kom hem från A-torp tog jag tag i kissarnas promenader. Tänkte ta ut båda samtidigt. Vi brukar inte låta dem gå ut genom dörren själva utan vi bär dem, det är för att de inte ska förstå att de kan gå ut. Men är man ensam har man inte mycket val.

Nalleman inspekterar Valentins svans och Valentin undrar när dörren ska öppnas. Ögonblicket innan jag tog kortet satt båda och tittade på handtaget. Men den posen försvann snabbt.

När jag skulle köra till A-torp låg alla i min säng och goade sig. Det händer inte så där ofta att man kommer på dem liggande på samma kvadratmeter


Efter våran eftermiddagspromenad började jag stryka i alla tvätt från i går. Kissarna vilade sig i form under tiden;

Valentin på mattes nystrunkna tvätt


Nalleman i sin älskade korg


Tösen i allas favoritkorg, den upp o nervända som ligger på golvet.

Nu ska vi sätta oss i soffan o slötitta på tv. I morgon är det en ny vecka, får se vad den innebär. Husse kommer hem på torsdag i alla fall, det vet jag!

HA det så bra!

Kommentarer
Postat av: Fagel

Hej på dig vännen. Det var verkligen inte igår. :):) Kul att du kommenterade. Visst håller jag med dig i allt du skriver. Men, sen är det som vanligt, alla måsten som håller en kvar. "Jag skulle vilja..." måste förvändlas till "Jag vill..." innan man ens kan börja ta stegen... :):)

2010-10-20 @ 17:47:35
URL: http://fraggelberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0