26 december Swischhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Så var julen förbi. Men jag vill ändå önska alla en God Jul och nu ser vi fram emot ett gott slut!



Veckan före jul gick i rasande fart. Jag jobbade på två stolar och tiden räckte inte riktigt till alla gånger. Men jag hade en snäll familj som skötte marktjänsten här hemma så fredagen när jag kom hem var här städat och klart. Jag hade inte önskat mig några saker var barnen i julklapp utan vad jag ville var detta:

Vi skulle alla hjälpas åt på julafton att göra köttbullar, jansson och knäck. Sedan bara umgås och vara trevliga mot varandra. Inga hårda ord. Å detta gick så bra så bra. Vi hade det så roligt när vi stod där i köket. En skalade potatis och skivade lök, en rev potatis, en rullade köttbullar, en stekte köttbullar och sedan fick den som rev potatisen lägga i hop janssonen.
Det var en billig julklapp för barnen men jag trivdes som fisken i vatten. Sen var det dags för kaffe, glögg o Kalle Anka.

Jag har inga kort på oss människor på julafton, varför ta på oss stofiler när vi har live-underhållning under julgranen?

Här kommer en bildsekvens med Valentin, utforskande gran och paket!


- Öppna paket nu, tack!!!


- Hur länge ska jag behöva vänta??????


- Ordnar väl det själv då!


- Bäst att kolla att det verkligen är till mig.....


- Hemskt vad de här grenarna killar mig i nacken!


- Okey, jag väntar väl på min tur då'rå!


- Jag väntar så gärna på min tur, matte, bara för att fina flickor gör så.

Sen har vi drabbats av ett stopp i avloppet på toaletten. Hår i vägen säger de som vet men jag tror jag vet hur jag ska ta bort det faktiskt. I detta fall räcker det att locka med laserpekaren!


Tösen hon ligger o lurar uppe i klösträdet. Hon gillar att ligga där och spana över vad alla gör.


Nalleman, han ligger i soffan och bara har det gott!


Juldagen åkte vi till Mönsterås och gästade hos farfar med fru. Det var trevligt som vanligt och god mat. Julklappar bytte ägare som brukligt är och jag tror alla var nöjda.

Tänk, vi hade lika varmt natten till julafton som vi hade midsommar natten (eller nått sånt)! I dag har vi haft 8 grader varmt. Kan ju säga att täckjacka var ett överdrivet plagg att ha på sig.

Nu stundar nyår och då ska vi för fösta gången fira det tillsammans med svåger och svägerska. De sitter ensamma och vi sitter ensamma och det är typ 600 meter mellan oss. Fånigt att inte göra nått av det.

Ha det nu så bra till nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Gott Nytt År i massor Önskar Inkan och Ligan

Tazz&Kram

2011-12-31 @ 17:00:38
URL: http://www.inkanochligan.se
Postat av: Wikki

Gott Nytt År allesammans! spinner

TassKram Wikki

2011-12-31 @ 20:27:10
URL: http://metrobloggen.se/wikipedia
Postat av: Anneli Häggkvist

Åh...vad söta de är. Längtar så efter Lillkissen. God fortsättning till Er från oss i Metropolen Motala. Kram!

2012-01-11 @ 21:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0