30 januari Hej o hå vad tiden den går

Ja det är knappt man hinner med i svängarna.

Veckan består av jobb, jobb o jobb. Sen kommer nått som påminner om ledig helg och svisch så var den förbi.

I veckan har jag inhandlat lite saker. En ny vattenfontän till kissarna som de ska få när den gamla gjort sitt (vilket den har snart), sen kommer det ett skojigt klösträd med hängmatta inom kort (bild kommer när trädet är på plats) och en ny handväska till mig! Jag har haft en röd billig väska som jag älskat. Den har packat i hop och tackat för sig och nu längtade jag efter en ny, röd väska, som kanske håller lite längre.

Jag hittade en i stadens väskaffärer. Den är helt i skinn och lär leva länge. Jag fick 100 kr rabatt pga ett märke på ena handtaget (fast det sysns inte). Det lilla hjärtat har jag satt dit själv. Men visst är den fin. Den är riktigt ferrariröd i verkliga livet, får inte fram det på fotot bara.


Så har jag fått mina tavlor på plats Den ena har jag knåpat med under året den andra blev klar förra året (tror jag). Men nu har de fått en plats tillsammans.


Nu håller jag på med en tavla som föreställer en liten trädgård, men jag har sytt tokfel och måste ta upp hälften av det jag nu sytt. Inte roligt och det är inget man precis kastar sig över för att få göra.

Imorgon vankar träning och möte på Xtravaganza och på onsdag ska sonen köra sin första körlektion här i stan.

Min älskade gubbe skickade jag till Malaga i lördags. Han och några kompisar ska dit för att spela golf (ja ja jag vet, lite tokiga är de). När han kom fram upptäckte han att hans visakort inte var öppet för utlandsköp; PANIK!!! Men jag fixade det så nu kan han handla så mycket han vill (nästan).

På fredag åker jag på kickoff med jobbet och natten mellan lördag och söndag kommer älsklingen hem igen.

I går lördag var jag och dottern i Jönköping och gick på A6 och shoppade. Mycket rea var det och i vissa affärer verkade de skänka bort saker. Jag blev ett par jeans rikare och det behöver jag.

Väl hemma igen tittade vi lite på tv, sonen o jag och sedan kom hans kompisar hit för att ha förfest. Vid tiosnåret körde jag och dottern ner dem till stan. När jag kom hem igen var jag så pigg att jag började städa. Då slapp jag ju det i dag och slapp väcka sonen med dammsugaren. Så idag när vaknade var huset städat! Härligt!

Nä nu ska jag börja med middagen och sen ska jag fixa kattlådorna, har visst glömt dem i dag......ska göras rent på söndagen.

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Och nu förstår jag ännu mer inlägget ovan.

asgarv

2011-02-04 @ 22:53:02
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Förresten, hur går det för dig ?

Med Sektträffarna och det alltså.

skratt

Kram

2011-02-05 @ 18:08:51
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0