19 juli ........19 dagar kvar nu.....

Tills vi åker till Rhodos alltså. Men det kan vi ta i ett annat inlägg.

Vad som har hänt sen sist är en del.

Börjar väl från början.

Vi var hos våra goda vänner Susanne o Hasse i Falkenberg. Hasse hade fest för att fira att han i vintras fyllde 50. Vi åkte dit på lördagen den 10 juli och passerade Ullared på vägen. Inte mycket folk där inte. Då var det förhållandevis mer folk hos Hasse, i hans "lada", dvs garage.



Kvällen innehöll precis det som en bra festkväll ska innehålla. Frågesport, god mat, mycket dricka, bra musik och sist men inte minst härliga människor!

Hasse funderar före festen....ska maten räcka???


Jajamen säger Susanne där hon står o lägger handen vid det sista!


Vi, eller rättare sagt jag, var inte i säng förrän det var ljust ute. Men ruskigt roligt hade jag. Det blev ju inte mindre roligt av att fyra vuxna människor ska dela ett sovrum. Fnitter fnitter sen snarkade vi alla!

Vi var uppe hyffsat tidigt för halv två skulle vi vara i Växjö igen, det var ju Formel 1 från Silverstone. Det vill man inte missa. Men jag ska väl ärligt medge att jag inte var vaken längre än till Halmstad....sen slutade inte jorden att snurra fort fort förrän under billoppet...... Tur att jag är gift med en förståndig man som gick o la sig före oss andra.


Sen har vi har varit på begravning av lilla moster. Fin, kort ceremoni var det och vi var dessutom försenade dit pga en trafikolycka. Vi var inte inblandade men fick sitta i kö i 20 minuter. Vi kom in i kyrkan precis när första psalmen klingade ut.

Vi hade en fin krans som även pappa var med på


Jag är så glad över att jag skickade blommor till moster när hon levde. Jag skickade blommor i tid o otid, när hon minst anade.

Fint var det i kapellet i alla fall.


Efter akten var det lite mat i församlingshemmet. Det gick också fort så när vi lämnade Göteborg bestämde vi oss för att ta vägen över Ullared (igen....) Denna gång var Sofi o Pontus med, Janne var hemma, så det var bara jag som gjorde favorit i repris :)

I övrigt har jag varit flitig här hemma. Min tavla som jag sytt på ett tag är färdig.


Nu vankas en svårare tavla med tre katter på. Får se när den blir färdig, om några år kanske

Skönt att ha nått att sätta händerna i när jag nu, åter igen, inte äter. Nackdelen är att jag måste upp o gå på toa på natten. Vilket innebär att tre katter håller "jag-är-hungrig-konsert". Två av dem får komma med in på toa med mig o äta torrfoder för det står där inne nu. Nalleman får stanna utanför och äta av sin viltskav....gott? Nä tror inte det.

Men här kan ni se en anledning till varför vi trilksas med dietmat.

Husse "groomade" alla tre och fick ihop detta. Det är från vänster; Tösen, Valentin o så Nalleman.


Sen gick jag o plockade upp det Nalleman lämnat på golvet de senaste tre dagarna. Nu ska vi dessutom betänka att han ätit upp en del och en del hade vi redan plockat upp. Det är en hel del päls han drar av sig. Nu är han nästan kal bak på bakbenen.

Ställde en äggkopp brevid för att få lite förståelse om hur stor högen är.

Nu har han ätit skav i fyra veckor men ingen skillnad på pälsplockandet. Jag betvivlar att han är foderallergiker. Vi får väl se vad veterinären säger när hon är tillbaka från semestern vecka 31. En sak är ialla fall säker, här blir ingen allergimat när vi är på semester. Jag kan inte begära att kattvakten ska hålla på med det. Mer behandling tar vi tag i när vi kommer hem igen.

I övrigt så går allt sin gilla gång. Jag cyklar till jobbet när vädret tillåter, men det har varit lite dåligt med den varan ett tag...regn regn....regn

I alla fall så upptäckte jag att min älskade mp3 hade gått o blivit bucklig! Ja just det, färgen hade bucklat sig på ena sidan och kunde lätt skapas bort. Inte så snyggt men den fungerar i alla fall. Men jag vet ju inte, har bubblorna kommit av värme så kan ju innehållet åkt på stryk också. Så jag har funderat ett tag och idag slog jag till. En ny liten mp3 blev jag med. Kolla här


Dessutom ser man hur sliten den gamla är. 4 GB är det i den lilla gråa saken. Egentligen ville jag haft en knallrosa men man får ta det som finns. Nu är den fulladdad och det är riktigt bra ljud i den, faktiskt bättre än i den gamla. Men jag gör mig inte av med den gamla. Den innehåller inte radio så om det skulle krångla till sig på flygplanet, t ex, så kan jag ta till den gamla under flygresan och ha den nya på landbacken.


Tja det var väl allt för denna gång. Jag ska nog inte dröja så länge till nästa gång. Men nu ska jag ta och gå och sova en sväng. Har varit på Friskis och provat på Dans Fuego idag. Det var kul och nu är kroppen ganska trött.

Ha det!


Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Här ska det idkas pälsvård snart. Stackars missarna.

Rhodos låter superskönt.

Kram

2011-07-20 @ 20:57:55
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0