24 juli En lugn o stillsam helg hos oss

Men vårt stackars grannland Norge har verkligen drabbats av det värsta. Hur skyddar man sig mot enskilda galningar? Dödstraff är för milt, låt den jäkeln lida för vad han gjort. Skänker även en tanke till hans anhöriga som verkat helt ovetande om hans planer. Hur lever man med det?

Men nu till annat.

Vi närmar oss med stora steg vår resa. Tänk, vi har väntat sedan den 27 september förra året!!! Å nu är vi nästan där! Jag har hittat hotellet på Facebook, upplagt av en anställd. Där ser jag att de gjort en hel del stora förändringar sedan förra året. Ska bli spännande att se detta. Vi pratar packning nästan varje dag. Det är ju inte mycket kläder som behövs, 45 grader på dagen och 28 på natten........ Eftersom Sverige inte bjudit på så många varma soliga dagar så ska det verkligen bli härligt. Vi är förståndiga och har hög solskyddsfaktor och täckande kläder med oss och vi kommer att gå från solen mitt på dagen. Därför har vi med oss all mat för att kunna laga lunch hemma.

Denna helg har jag i lugn o ro städat, tvättat och strukigt.

Jag började med att tvätta upp några maskiner tvätt. Nalleman gjorde mig sällskap, liggande i sin låda som han fått på jobbet.


För liten låda??? Nejdå alldeles lagom tycker Nalleman!

Jag hade en hel del uppdämd stryktvätt....




Men jag hade god hjälp......



Jag står ofta i köket och stryker för där finns det bänkplats att lägga den strukna tvätten på. Å så blir man tvingad att stoppa in den i garderoben med det samma för bänkarna behövs ju.

Säcken med tvätt var väldigt lockande för liten Valentin



Men han fick inte hoppa ner där förrän den var tom, o då var han snabbt där




Efter att de haft koll på mig o strykningen, tog de den obäddade sängen i bestittning. "Matte, tro inte att du får bädda!!!"






När stykningen var klar var jag också färdig, på alla sätt. Men jag tog kameran och la mig på golvet (med risk för att jag inte skulle komma upp igen, trött var jag). Här kommer lite bilder från golvet!




Lilla fröken Tösen. Hon har börjat "ta plats" hemma. Ligger på köksmattan och springer inte undan när man kommer, fortsätter äta fast man rör sig i närheten ja det är sånna småsaker som kommer fram. Hon är en härligt katt och definitvt mattes katt.:)





Nalleman i sin älskade låda. Valentin har varit där och bitit i den men det gör inte Nalleman nått, den är lika skön ändå!

När jag då låg där som en säl på golvet och fotade åt höger o vänster, då kommer Valentin och lägger sig bestämt precis framför mig och liksom säger "ska du inte fota mig då?". Så då var jag tvungen att göra det förståss!



Idag söndag, har jag gjort rent de tre kattlådorna (alltid på en söndag!). Sen gick Janne och jag en promenad på 45 minuter och vi lyckades undvika regn! Det är en prestation vill jag lova! Väl hemma igen blev det dammsugning och golvtorkning och sen bloggning.

Nu väntar Formel 1 från Nürnburgring, så jag ska ta lite te, en katt, en flaska vatten och bänka mig framför tv:n.
Går på pulver igen så det blir inget snacks till F1:en. Har en vecka kvar sen börjar jag äta igen, så jag är ok innan Grekland!

Ha det nu så bra!


Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Skönt att se att dom har full koll. :-)

2011-07-31 @ 21:34:03
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0