11 juni Pyssel i kattgården

Vädergudarna lovade uppehåll, solen skulle inte skina särskilt mycket, med andra ord, perfekt för ute-arbete.

Vi har pratat länge om att piffa till kattgården lite. Dels har det funnits mycket blottad jord som det gärna bajsas i. Vilket matte inte gillar. Plocka bajs är inte kul.

Nu har vi kommit över lite marksten i från en granne som lagt om sin sten. Den kunde vi ju använda att täcka jorden med.

Sagt o gjort. Vi åkte o handlade lite andra detaljer till gården och sedan satte vi igång.



Janne grävde och la dit plattor. Underarbetet är ju inte så viktigt, det gör ju inget om gräset kommer upp emellan plattorna eller så. Men i hörnet bortanför Janne, där blir det svårt att lägga plattor för hörnet är på snedden. Att skära plattor var vi verkligen inte sugna på. Att lämna jord blottad för katterna skulle ju bara innebära mer grävande o bajsande, eller hur? Så kom jag på att vi hade lite "vild" sten liggande till ingen nytta. Den skulle bli bra att lägga i jorden och så får gräset komma upp emellan så småningom.

Sagt o gjort, vi kångade mer sten och så här blev resultatet:


Plattor och "vild" sten på plats.

Vi la även plattor i bortre ändan av gården eftersom det också är ett favoritställe att göra både 1 o 2 på. Vi la dessa plattor rakt upp o ner på gräset, behöver inte vara så tjusigt, bara det fungerar.



Det vi handlade på vår lilla shoppingtur, var detta:



Vad vi ska ha det till får du se lite senare.

Vi byggde o fixade och tillslut var vi klara. Så fick kissarna gå ut i gården och känna på den nya tillvaron.

Först ut var Valentin.

Stenarna var spännande!

Sen kom Nalleman.

Han gillade plattorna!

Så kom Tösen. Hon tyckte stenarna var lite otäcka, men spännande.


Sen såg Nalleman vad som kommit upp. Spännande!



-Mmmmm, luktar spännande!

Lillebror var inte sen att hänga på!

- Vad är det där Nalleman? Får jag se?



Jodå den höll för två katter!

Sen tog Valentin varvet runt!



- Hej husse, vad gör du på den sidan staketet, där får man inte vara om man inte har sele på sig!


-Åh en till sån där! Undrar om jag kan hoppa dit?


Japp, det var varvet runt det. Nu ser ni vad vi använt de där sakerna till!

Jag tror kissarna var glada för sin nya utemiljö, även om vi väckte dem mitt i sovperioden för att de skulle ut o testa.

Nalleman han fattade posto på en blivande favoritplats.


Å även lilla Tösen vågade sig fram till hängbron


Även solen tittade fram lite nu när vi var färdiga.

Men vi handlade även något annat till katterna i dag. Fast det är bara en katt som lagt beslag på den. Gissa vem?

Vi var o handlade torrfoder och jag kunde inte motstå denna figur


Så kom då Valentin o skulle kolla den här nya saken


-Hej vem är du? Du luktar nått gott?!


-Vi kan nog bli vänner, du o jag

Sen vart det full rulle på golvet.





Nalleman kom och försökte få sin del av kakan, men det fick han inte för Valentin!



Lilla Tösen fångade jag också på bild när jag låg där på magen och fotade Valentins träff med den nya figuren. Hon är så söt den lilla hönan!


Detta var väl vad katt jag kan bjuda på idag.

En sak har jag glömt att lägga upp här på bloggen.

När Sofi kom hem från Mexico så hade hon varit så snäll att köpa mig en HardRock-pin till min samling. Här är den:


Min samling blir större o större, det är roligt. Även om jag inte varit på alla ställen......

Nu ska jag ta och ställa mig och stryka klart den lilla tvätt som är kvar. Imorgon kommer sonen hem från Sweden Rock så då lär väl tvättmaskinen gå varm.

Kram!


Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Åh så fint dom fick det.

Kram

2011-06-12 @ 09:27:40
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0