29 juni Lilla moster finns inte mer

Hon somnade in lugnt o stilla i går vid fyra tiden. Hon var född den 1/6 1917 så hon har levt ett långt och rikt liv. Det är egentligen bara det sista halvåret som hon varit dålig, men man kan inte mer begära vid den höga åldern. Jag hoppas att jag kan få några foton av henne från sina glansdagar, hon var nämnligen en liten rebell!

Säg den dam som på sent 40-tal tog med sig en väninna, körde  en folka-bubbla, från Göteborg till Franska Rivieran för semester! Tufft gjort! Sen var hon aldrig gift men sambo. Det var inte heller vanligt på 50-60 talet. Hon körde bil prickfritt till långt upp i åren, tror hon hade passerat 80 när hon la körandet på hyllan. Hon var aldrig inblandad i en olycka som hon själv skapat eller kunnat undvika, däremot blev hon påkörd av en spårvagn som inte kunde stanna!

Hon hade bott i samma lägenhet i 50 år när hon fick flytta till ett äldreboende i vintras. En bit i från sin lägenhet hade hon sin sommarstuga. En stuga utan el o vatten. Dit åkte hon så ofta hon kunde och det behövdes bil för detta för stugan låg mitt i skogen i ett område som heter Balltorp. Hon släpade vatten, kaffe och alla kakor som krävdes för att kunna vara i stugan. Hon slogs mot mördarsniglar och Gudrun. Krut-gumma var vad hon var.

Men nu har hon funnit frid, Lilla Moster Ingrid.

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh! Älskade moster. Så fantastisk. En riktig förebild. Sänder en tanke och kram till henne och dig min vän.

2011-06-29 @ 19:31:00
URL: http://vardagsfundror.blogg.se/
Postat av: Ulla S

Varmaste kram från mig!!

2011-06-29 @ 21:19:52
URL: http://livetochvardagen.blogspot.com/
Postat av: Mamma Mia

Tack, era ord värmer!

2011-06-30 @ 09:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0