22 maj Vad nytt under solen?

Tja förutom att dottern blivit av med sin dator och allt vad det innebär så har veckan inneburit snuva och halsont för min del. Förkylningen skickade hem mig i tisdags. Har inte mått så bra fast det har jag trott. Går man från sängen till soffan, från soffan till diskbänken och inte känner sig så dålig, då ska man tänka efter en gång extra innan man tar sig till affären. Jag kände mig svimmfärdig där på ICA, jag var visst inte så pigg ändå.

Men nu mår jag prima igen och har idag varit ute och gått min runda för första gången på en vecka! Det var skönt!

I övrigt så väntar jag på ett bildbehandlingsprogram men det kommer. De bilder jag nu presenterar är fullständigt oredigerade.

Lille Valentin har fått smak för att gå ut i sele. Han bara fullständigt älskar det. Ligger vid grinden och skriker om dagarna. Det räcker med 10 minuter på utsidan så är han lugn sen.


UTE!!!!


Han fullständigt älskar det som sagt. Rullar sig o håller på. Är grannen hemma och han ser eller hör henne så sätter han full fart över gatan, hoppar över staketet och rusar fram till henne. Hon brukar ju busa med honom!

Nalleman gillar också att gå ut men han tar det lite lugnare så man kan absolut inte ta ut båda ensam samtidigt.

I övrigt har jag utökat mina orikidéer. Den första jag köpte har överlevt och jag tänkte att den skulle få lite mer sällskap.


De är ju så fina, dessa blommor


Å så den lilla lilla som står brevid


Min dator har hittat till sin plats nu. Jag trivs med den och har lärt mig nästan alla finesser nu. Vad jag gjorde mer var att köpa mig en liten usb-hubb. Jag har sumpat ett usb-uttag på den gamla datorn och tänkte inte upprepa det misstaget. Man drar ju dessa usb:er in o ut ur datorn hela tiden. Då är det bättre att hubben alltid sitter i o alla andra usb:er åker in o ur i den. Om den går sönder kostar den bara en hundralapp att köpa ju. Billigare än en dator alltså.... Lite fin är den också. Går att vrida åt alla håll o kanter. Den var rund när jag köpte den men nu är den så här

Fyra uttag har den, ett mer än datorn har. I datorn sitter "för evigt" musen och hubben, inget annat ska åka in o ut där!

Så här ser det ut där jag sitter nu


Men i dag är det strykdag och Formel 1 så då håller jag till här


Men jag är snart färdig med detta. Har tvätt i maskinen som ska hängtorka och helst vill vi inte hänga ut tvätt under pollensäsongen men nu har vi inget val. För titta här vad som hänt.

Här hänger vi kläder som ska hängtorka

Tvätten torkar snabbt där när torktumlaren går och fönstret är lite öppet.

Men nu har detta hänt!

Expandern håller på att gå igenom och det vill jag verkligen inte. Blir så fruktansvärt stort hål. Nu får maken se till att göra ett nytt fäste så vi kan använda denna.
Så här ska ett friskt fäste se ut


Men detta ordnar sig nog, det ska bara bli gjort. Gäller att inte glömma av detta så jag hänger tunga jeans på tork och allt rasar ner!

Tja detta var väl allt för idag. Inte mycket som hänt alltså.
Men plötsligt kanske det händer......

Kommentarer
Postat av: Ulla S

vilka fina orchideer!

2011-05-22 @ 16:59:06
URL: http://livetochvardagen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0