5 maj Ytterligare lite nytt!

Fick så glada besked på telefon idag att jag med glädje gjorde iordning gästrummet!

Min älskade Anna kommer i morgon och sover över till lördag. Hon har ett hus utanför Oskarshamn och där är hon just nu med sina två katter, Frida o Freja. I vanliga fall bor Anna så långt bort som i Gävle. Jag har ju nämnt henne här innan på bloggen så jag berättar väl inte mer än att vi känt varandra sen vi hängde våra mammor i kjolarna (om nu detta någonsin hände med våra mammor).

Jag hade städdag idag så det var redan inplanerat. Men nu skulle sängkläder, madrass o kuddar fram också. Roligt roligt när man väntar så fint besök. Naturligtvis hann Nalleman före mig när jag hade lagt på lakanet och höll på med påslakanet.

Här kommer hans berättelse:

Alltså, matte drar fram den här roliga sängen med jämna mellanrum. Varje gång måste jag testa att den funkar att ligga i.


Jodå den duger och gosig är den! Men vad händer där borta?


Jaha, det var bara Valentin. Han föredrar fönstret före sängen, tydligen!


Japp, för här kan jag se en massa spännande saker! Kolla bara! En fågel!


Äsch den struntar jag i, jag ska bädda åt mig här!


Från och med nu ger vi inte matte en lätt match att få någon skärpa på bilderna, men så är det när man rör sig så fort att skuggan står stilla! Valentin anfaller.........tror jag.


Nähä, han stack  under sängen, eller bakom, inte vet jag.


Men där är han ju! Lickilickilala, du kan inte ta mig!


Kan jag visst!


Sen rusade grabbarna åt ett annat håll och jag fick göra färdigt. Så här blev i allafall slutresultatet!


Så nu kan jag välja på söndag (för jag låter sängen stå, gör inte om till fåtölj), om jag vill sitta eller ligga och se på formel 1:en....

Det var allt för nu.
Ha det!

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Åh vilket underbart rum det blev, TROTS katternas "hjälp".

Tazz&Kram

2011-05-06 @ 08:03:53
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0