7 oktober Tittut! Här är jag faktiskt

Ja jag lever faktiskt även om det var väldigt länge sedan jag la in något på bloggen. Tiden har helt enkelt inte funnits där.

Jag har mitt nya intresse i livet och det är träning. Är på Friskis & Svettis tre kvällar i veckan och nu fram över ska det nog bli lite på helgen också. Måndag, tisdag och torsdag tränar jag. Måndag går jag på gymmet, tisdag kör jag ett ryggpass (underbar ledare), torsdag tar jag ett medelpass (ett hopplöst pass med en lika underbar ledare) och troligen lördag tar jag gymmet igen. Ska försöka köra gymmet i omgångar så det blir ben ena gången och armar nästa, så att inte träningsvärken hindrar mig.

När jag tränat är jag hemma ganska långt in på kvällen så det finns bara plats för mat och lite tv innan sängen. Blogga står inte med på listan. Men nu passar jag på. Fotboll på tv, så fruktansvärt ointressant!

I övrigt ska jag försöka sammanfatta lite lätt vad som hänt sedan sist, alltså på dagen en månad sedan.

Vi har haft invigning av vår nya personalmatsal på jobbet. Så här fint var det inför festen, nu står borden lite annorlunda förståss.



Bardelen


Loungedelen


Köket, den svarta delen är för anställda, den vita delen är för cateringmat som vi så småningom ska ha




Så hade vi ett band som spelade, BobbySilver. Duktiga killar! Sångaren jobbar hos oss och gitarristen och jag åker buss till jobbet tillsammans. Dock jobbar han på annan plats, inte hos oss.

Här repar de


Sofi jobbade i baren och hon hade fullt upp.

Vi var kvar till klockan var nära halv 4 och sedan var vi tillbaka vid halv ett dagen därpå för att ställa alla möbler tillrätta så att matsalen kunde användas på måndagen. Det var tunga bord och stolar men klart blev det.

Sen gick veckan o helgen. Helgen igen, den 24-25, då var det stora badare-dagen. Vilket inte motsågs med glädje av de tre pälsklädda varelserna här hemma. Sura miner var det under torkningen



Minst sur var nog Nalleman, sen Tösen men surast av alla var Valentin!


Här kan man ana ett litet märke under höger öga (höger på bilden alltså). En dag när vi kom hem hade han ett märke där men vi vet inte varifrån han fått det. Det var för kraftigt för att vara en klo så jag gissar på att han rivit sig på sin korg när han ålat runt där.


Lite sur är hon allt

Men sen kommer han.......kunde blickar döda skulle jag vara sten-död vid det här laget!



Men de hämtade sig efter denna otäcka händelse och nu är de glada katter igen.


Förutom detta har vi nu varit och stängt stugan i Mönsterås. Grabbarna hjälpte farfar att ta upp båtarna så även de har fått komma till ro. Jag packade köket så att det bara är att ta i bruk när vi kommer ner nästa gång.

Nästa gång ja, det hade vi tänkt skulle bli den 15 oktober. Men vi gav upp den tanken för det är alldeles för kallt att ligga i lilla stugan nu. Så vi slog om och bokade hotell. Vad vi ska göra?

Jo vi ska åka till Kalmar och vara med på en Kalimera-träff. Kalimera.se är en sida om Grekland som en svensk har. Där finns även ett forum och där är jag så klart med sedan ett bra tag tillbaka. Vi som stöter o blöter allt om Grekland på detta forum, och som bor här i södra delen av landet, vi ska träffas på restaurang Athena i Kalmar och äta gott, dricka gott och bara prata Grekland. Naturligtvis äter o dricker vi grekiskt.

Athena har specialkomponerat en grekisk tallrik till oss och det lät väldans gott o grekiskt: lammkotlett, chirino(= litet souvlakispett),keftedes,moussaka,tzatziki,fetamix,oliver, feferoni samt grekisk sallad.

Vi bor på Kalmarsunds hotellet som är helt nyrenoverat och har en liten spa-avdelning med bastu o bubbelpool. De sakerna ska vi nyttja! Dessutom ska vi låta bilen stå hemma och ta tåget till Kalmar. Vi behöver ju inte bilen där och tåg blir billigare.

Nu i helgen ska jag sätta upp en snömätare i trädgården, så vi kan se hur mycket snö vi har. Den kommer inte att stå där drivorna lägger sig utan mitt på gräsmattan. Det är faktiskt torkvindan som får vara måttstock. Den har fått sitt överdrag och därpå lär jag kunna sätt lite silvertejp. Ska bli kul att kunna se hur mycket snö det verkligen är till vintern.

Men nu har jag väl skrivit så det räcker. Nu ska jag vila både huvud och händer!

Kommentarer
Postat av: ewa

Hej!

Vad roligt att få läsa blogg igen från dig.

Bättre sent än aldrig ju.

Ha det så bra

2011-10-08 @ 10:41:42
Postat av: Inkan o Ligan

hihi Blötkatterna då

Tazz&Kram

2011-10-08 @ 13:05:29
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0