22 april. Överskottsenergi

Jo, det är en av fördelarna med att gå på pulver, man får överskottsenergi! Igår var jag ute och cyklade, idag var det städning som gällde.

Sen kom den lille illvillige Sixten. Han börjar bli riktigt besvärlig nu. Kastrering väntar nästa vecka, sen tar det väl nån liten tid sen ska han väl tagga ner lite.







Bilderna talar väl för sig själva. Han är söt men attans så besvärlig.

Valentin vägrar att gå in även om regnet strilar ner. Sixten är ju inne.....


Tösen ugglar i det ena klösträdet


Nalleman han satt också länge länge på utsidan, men tillslut kom han in, blöt efter regnet.

Han morrar o fräser mot Sixten men är ändå den som mest närgången på ett ganska snällt sätt.


Medans Sixten har sprungit omkring och mina katter hållit sig på sina kanter, har jag pysslat o donat.

Här är en möbel efter pappa som jag tänkte ha som projekt i sommar. Pappa hade det som avlastningsbord så det har blivit lite vattenskadat. Jag tänkte slipa trät lite lätt och sedan betsa om det i ungefär samma färg. Det är kakelyta på bordet så det har klarat spill.


Här syns skadorna mer


Närjag ändå höll på att fundera på ommålning, kom jag ihåg mammas fina pepparkvar. Vår har nämnligen sagt upp bekanskapen med oss och jag visste att jag hade en Peugot-kvarn i förrådet. Den skulle jag ta fram och samtidigt hittade jag mammas.


Maler gör den superbt men den är kladdig av år av feta fingrar och färgen lossnar när jag tvättar den. Lite sandpapper och ny färg, snipp snapp så blir den som ny!

Så var det då detta med överskottsenergi. Jag städar lådor o skåp. Här är resultatet och vad Nalleman tycker det ser du också!



- Fullt godkänt matte, men var är alla våra godisar?????!!!!!!!!!!!!!!

Även skåpet ovanpå kryddlådan fick sig en omgång. Så här blev det när det var klart.


Även här kollade Nalleman att allt var ok



- Matte, jag ser att du gjort rent köksfläkten också! Toppen!

Tja när detta var gjort var det dags att bänka sig inför Formel 1

Tösen låg där holken och kikade


Bara så att jag inte skulle glömma henne, stack hon ut tassen och visade att hon var där.



Just nu mullrar åskan på utsidan, tyckte väl att det var lite kvavt innan. Sixten har åkt in i sin transportbur och står just nu på toaletten. Var tvungen att gömma honom så Valentin kunde komma in och jag kunde stänga fönstret till kattgården. Det regnar rejält o stackarn är dyblöt. Sixten kan behöva lugna ner sig lite också.

Från det ena till det andra. I fredags när jag kom hem låg ett efterlängtat paket från Hedbergs Guld och väntatde på mig. Jag hade beställt dessa:

Bilden är lånad från Hedbergs hemsida.

Fina blingbling i guld.

Men vad fick jag.................. Små små fjuttar


Ja du fattar hur små de är! Åker ju rakt igenom mina hål



Definitivt inte vad jag hade beställt. Rätt artnr stod på följesedeln och rätt artnr stod på den lilla påsen örhängena låg i, men det var fel örhängen där i.

Tio i sex ringer jag Hedbergs. Inga problem. Jag ska skicka tillbaka dessa små pluttar och få mina som jag beställt i stället. Toppen service och trevlig människa jag fick prata med!

Nä nu ska jag gå o släppa ut Sixten.

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Shit alltså, Matte här. Matte trodde att Sixten va en tvåbening. TVÅBENINGAR i liten variant är skitläskiga tycker ju Prinsen.

INTE såna där små gulliga saker. fniss

HÄrligt med bra kundservice.

Tazz o Kram

2012-04-22 @ 19:59:39
URL: http://inkanochligan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0