25 augusti jobb, jobb o jobb

Jo det är mycket nu och mer lär det blir. Vi byter växelsystem inom kort på jobbet, och jag är liksom spindeln i nätet. Men jag har bara nästa vecka på mig, sen bär det ju av till härliga underbara Rhodos.
 
Eftersom jag vet att veckan som kommer, blir en "jobba-över-vecka" så har jag redan plockat fram allt som jag ska ha ner i väskan. Vis från tidigare år blir det ju inte så mycket. Men det är det där runt omkring som även jag tänker på.....de utrangerade påslakanen som ska vara till solstolarna (toppen faktiskt), den pyttelilla flaskan med diskmedel, disksvampen, kaffetratt, kaffefilter, lilla termosen å sen skinkan o bullens korv till luncherna. I morgon ska jag försöka gå igenom våra sk reselådor, där vi har smått o gott inför resor av olika slag. T ex hörlurarna till flygplanet. Inte sjutton köper vi nya när vi kan återanvända dem vi har. Sen får vi inte glömma badskorna! De är ett måste för att kunna bada i havet. Sen ska bara väskorna ner från vinden också......
 
Ja ja, jag har i alla fall full koll på den tillvaron. Det ska bli så roligt att åka i väg. Vi kör ju redan lördag förmiddag för att landa i mina barndomstrakter hos ett par som jag lärde känna när jag åkte ensam till Rhodos. De ska bjuda på lite lunch och sen blir det nog massor med prat prat o prat. Från Anneberg kör vi vidare till Härryda. Där ska vi övernatta på ett litet hotell som är inhyst i gamla telegrafstationen i Härryda. De tar sedan och ser till att vi kommer till flyget och blir hämtade vid flyget. De tar även hand om vår bil under tiden. Frukost får vi med oss och den ska intas med den stora ölen och den lilla jägern i väntan på avgång. Bilden är från förra året
 
Här hemma går allt sin gilla gång. Sofi har precis fått bort sin elaka gallblåsa så nu mår hon bra igen, bara såren får läka så. Pontus har börjat få timjobb genom bemanningsföretag, så han slipper gå o grymta över att inget ha att göra. Nya fiskar i akvariet så nu får vi nog betrakta det som fullt. Tror jag.......Nån liten firre kanske kommer till.
 
Kissarna mår bra, så här kan det se ut en kväll i soffan.
- Hörrö syrran du luktar gott, du luktar nog matte!
- Mmmmmmmmmm
 
- Du syrran, ska vi hitta på nått?
- Nääääääää tror inte jag vill
 
- Åhhhhhhhhhh du är lite tråkig, jag är på bushumör!
- Mmmmmmmmmmmzzzzzzzzzzzzzzzz
 
Även Sixten börjar finna sig tillrätt hos oss. Sofi säger att när hon säger "ska vi åka till mormor?" då går Sixten in i sin transportbur o bara väntar på att få åka hit. Skulle hon inte åka raka vägen blir han lite skrikig i buren.
Tokiga lilla kissen.
 
Mormors lilla älskling!
 
Vi hade även ett spontant finbesök av A och lilla A. Valentin o Nalleman är ju inte kända för att vara blyga och små människor är intressanta. Men Tösen, hur skulle hon betee sig. Jo först låg hon i sin holk i klösträdet i gästrummet och funderade. Sen kom hon smygande fram. Sen la hon sig helt enkelt på golvet brevid lilla A och ville vara med o leka! Det är framsteg det!
 
 
Jag cyklar ju till o från jobbet som många vet. Vissa mornar är det en fröjd att gå ut. Denna morgon t ex
 
 
En helt underbar himmel.
 
Nä nu får jag nog rappa på. Klockan är snart 9 och jag ska ge mig av strax för att cyklar till Friskis för ett spinningpass. Ska hinna packa ihop mig innan. Regnkläder måste med för vem vet vad det är för väder när jag ska hem?

Kommentarer
Postat av: Inkan och Ligan

Finingar både två o fyrbenta. Kram o inväntar när ni kommer hem.

2012-09-01 @ 09:24:23
URL: http://inkanochligan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0