5 februari Det var ett tag sen sist.

Men tiden är begränsad av någon konstig anledning, o inte har jag mycket att säga heller.

Men denna helgen har vi hittat på lite i alla fall. Jag började lördagen med att prova på att göra amerikanska pannkakor och eftersom jag har äkta lönnsirap, kände jag mig som om jag var på Denny's igen och åt frukost!
 Mumsegott var det!


Till kvällen lagade vi älgkalvsinnerfilé, efter att ha frågat de som kan laga detta.

Såsen tillreds av äpple, rödlök, morot, rödvin o vatten. Den blev fantastiskt god.


Detta skulle koka ihop i en timme.



Under tiden kostade jag på mig en liten aptitretare.....jag som inte är så glad i öl tyckte faktiskt mycket om denna.


Till den goda såsen åt vi detta underbara kött!


Det fick åka in en stund i ugnen för att att bli färdigt och sen åt vi en fantastisk måltid. MUMS!

Vi var även och tittade på soffa i helgen. Vår är väldigt nersutten på vissa ställen om man så säger. Vi vände på den för att se hur den såg ut undertill. Där fanns en liten lucka och vi  kikande in. Nu ska vi prata med en möbelrestauratör och se om den går att fixa.

Vi passade nu på att tvätta den ordentligt.


Nu står soffan där igen, i väntan på vad som ska göras.

Lite senare på dagen drog jag på ett gympa pass och lämnade dessa herrar i den nytvättade soffan!


Nu ska jag duscha och sedan göra en omgång med pannkakor igen. Sen vankas tv för hela slanten i kväll.

Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Inkan och Ligan

Tack för inlägget,

Mums så gott allt såg ut,

kram

2012-02-19 @ 00:30:07
URL: http://www.inkanochligan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0