6 juli Det har hänt lite sen sist

Jo vi har varit på en lyckosam utställning med lilla Sixten. Han är för ung ännu för att kunna ta några titlar, men alla domare var rörande eniga om att han är super, excellent, superb m m.
 
Han fick två fina korkarder. Han blev EX1 båda gångerna och högre kan man inte bli när man är lite kattunge. Dålig bild på fina krokader
Vi kom hem på söndagen och på måndagen var inte Sixten sig lik. Det fick bli akutbesök på kvällskvisten till veterinären. Där vätskade de upp honom med att sätta en vätskekudde mellan skuldrorna. Han såg ut som en kamel lille Sixten. Sen var tillbaka igen på tisdagen. Då fick han ligga kvar med dropp över dagen. Blodprover togs och de visade på en liten infektion. Så nu ska han ha penicillin i 5 dagar.
 
Så kan det gå. Men vi ska ställa ut honom igen. Nu väntar vi på svar i från Västkatten i Göteborg. De har utställning 15-16 september.
 
Så fick jag min tidning i från Djurskyddet. De skrev en sån bra artikel om akvarieägande att jag blev supersugen. Så igår var vi och köpte ett litet akvarium (ville jag ha ett stort så har vi ett ett 250 liters på vinden, fast det är nog varesig tätt eller kattsäkert). Pappas lilla klaffbord passade perfekt! Här är det på det första stället vi tänkte oss.
 
Men vi ändrade oss (efter vi fyllt det med vatten förståss....)
Så här står det nu. Fyllt med vatten och väntar på fiskar. De ska vi sätta i lördag eller söndag.
Vi flyttade det för att vi själva skulle kunna se det, det gjorde vi inte från ursprungsplatsen.
 
Nalleman var förståss mitt upp i det hela. Han tycker att locket är en superbra plats för spinkig katt att ligga i
 
Nu ska jag ta hand om min lediga fredag och ägna mig åt husliga göromål, dvs städa. Suck, tänk om man hade ett trollspö och bara kunde svepa med det......

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Grattis till killens fina priser.
Lilleman gör heeelt rätt.
Sen får du ligga ovanpå Lilleman, hälsar Ligan.
Varmt och skönt.
Vana akvarie och terrarieliggare som dom är. :-)
Tazz&Kram

2012-07-12 @ 15:07:50
URL: http://inkanochligan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0