23 juni Midsommardagen

Ja midsommarafton blev lika kall o regnig som jag antog att den skulle bli. Men vi hade i alla fall tur med vädrets makter under själva midsommardansen. 
 
Vi börjar med lunchen. Vi skulle bjuda på Jansson, köttbullar o prinskorv, så att min svärmor slapp göra detta till kvällen. Jag är inte en superfena på Jansson men denna gången lyckades jag! Den blev jättegod. Men visst är det typiskt, så fort duk och tallrikar är på bordet så ska även en katt vara med.....
 
Sen var det att ta lite siesta och sedan bege sig till festplatsen. Janne o Sofi hade varit där tidigare på dagen och klätt midsommarstången. Nu skulle den resas. Blev inga kort på detta för jag och Sofi höll i tipspromenaden så medan stången restes sprang vi ut och satte upp frågorna. När vi kom tillbaka var dansen i full gång. Ett bra sätt att hålla värmen denna kalla midsommar!
 
Sofi och jag rättade tipsrader, sittande i farfars bil för det blåste så. Tre vinnare blev dragna, ett barn och en vuxen som svarat mest rätt och gissat närmnast på utslagsfrågan. Sen hade vi en som gissat på utslagsfrågan och bara var en knapp i från. Ja man skulle gissa hur många knappar det var i en glasburk, 243 var antalet och han hade gissat på 242! Klart han skulle ha ett litet pris han med.
 
Janne fick det stora ansvaret att köpa lotter. Fem ringar gick man omkring o sålde och det är så att alla vinner på samma nummer. Drar man en 2 vid lottningen så vinner alla som har två, det vill säga fem personer.
 
Vi fick vår beskärda del av vinster. Jag hade spanat in ett set med 12 glas o en tillbringare. Ingen hade nappat på det när vi väl fick ett av våra nummer upplästa. Kanske lite kitchiga men de passar på landet där vi inte har diskmaskin.
 
Här är midsommar helgens vinster
Doftljus, engångsgrill, spade (ja den låg ensam kvar) å så två av glasen med tillbringaren.
 
En fin fågelholk i tryckinprengerat trä och plåttag året till ära!
 
Sen, efter det att vi var klara med dans, lotter och tipspromenad, då var det dags att gå hem och sätta på potatisen för sillen och nubben.
 
När vi satt där o åt, då kom regnet!! Å det regnade inte måttligt! Hela natten. Fast här behövs regn så det gjorde nytta.
 
Min pellisar mår väl efter regnet i alla fall. Nu har den röda blomman kommit fram ordentligt och de rosa blommar för fullt. De jag köpte på Katthemmet, har inga knoppar än men de kanske kommer.
 
Så kommer lite rapporer från katt världen.
 
Sixten har en fin sovpuff att sova i. Man säger ju att kattungar växer när de sover men jag visste inte att de växte ur sin sovplatser under tiden :)
Lilla söta Sixten! Nästa helg är det utställning som gäller för hans del!
 
Valentin han gillar att sitta vid den nya myggdörren och titta ut. Luktar väl mysigt där ute kan jag tänka!
När jag idag skulle hämta min dator ur sin ryggsäck, då tyckte Valentin att den var vansinnigt rolig att leka med. Så han fick busa lite med remmarna!
 
Efter man har busat då blir man så trött att man totalt slocknar!
 
I övrigt har vi inte hittat på så mycket. I torsdags var vi inne i centrum och tittade i en affär som öppnade förra året. En sån där affär som har så mycket prylar till inredning att man inte vill ha nått för man hittar inget för det är för mycket. Men jag hittade alla fall en snygg ljuslykta som är kattsäker. Den ska jag ha hemma i vinter, blir nog fin då.
 
Det var allt för denna gång. Nu ska vi återgå till att göra ingenting igen. Det är väl det som är semester!?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

haha Såklart misse ska vara på bordet.
VAd är en middag, lunch, frukost utan katthår?!
Tazz&Kram

2012-06-26 @ 20:25:13
URL: http://inkanochligan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0