9 juni Nu har eländet börjat......

Å då syftar jag på detta fotbolls EM.....Jag har redan tröttnat. I all reklam näst intill, petar de in nått som har med blågult och fotboll att göra. Jag tror jag ska gå i ide å det ska jag nästan. Jag ska ju ha semester snart. Tyvärr bor vi på liten yta på landet och bara en tv, så jag lär väl inte komma undan denna sport.

Nog om detta.

Veckan som gått har inte inneburit så mycket. Vi har ju haft nationaldag och den passerade så där obemärkt som den brukar. Sonen är i Norje Boke på Sweden Rock så huset är tomt.

Jag passade på att städa lite på nationaldagen och även att fota lite.


Dessa pelargoner har jag fått av mina svärföräldrar. Från små knotiga gröna saker har det nu kommit lite blommor.


Blomma i närbild den 6/6


Samma blomma 9/6 Det har inte hänt så värst mycket....


Nästa lilla blomma den 6/6


Här hade det hänt lite mer till idag


Sista blomman 6/6


Det har inte hänt alls mycket med denna röda pelargon. De kanske behöver lite längre tid.

Roligt är det i alla fall att följa dem så här i från noll.

Jag städade som sagt på nationaldagen. Nalleman tillbringade hela tiden i soffan. Jag bädda in honom i en kökshandduk o där låg han flera timmar. Var nog gott o varmt med en liten handduk på den lite nakna rumpan.

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Idag har jag också dragit över med dammsugare o golvmopp. Men det är bara för att min vanliga städdag, söndagen, kommer att gå åt till att åka till Katthemmet Kompis och till Norje Boke.

Men jag hittade den här i trädgården idag och jag kunde inte låta bli utan att föreviga den!

En stor trädsvamp av något slag som bosatt sig på vår stubbe. Fin var den ialla fall.

Var och handlade också. Hittade sommarens dryck! Den smakar verkligen sommar, och fungerar nog utmärkt i bål, både med o utan alkohol.


Till lunch i dag ska vi äta årets första svenska jordgubbar! Mmmummmmssss!!


Tack o hej för denna gång!

Kommentarer
Postat av: Ulla

kaktus-lime låter gott. Ska jag nog testa. Kollar inte helle på fotboll. Förtränger det bara:-)

2012-06-09 @ 21:25:03
Postat av: Inkan o Ligan

haha Japp, men snart är det slut.

Fina bilder och jordgubbarna..... mums

2012-06-13 @ 10:23:10
URL: http://inkanochligan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0