10 oktober Melodifestival-final o annat

Ja idag är det dags för finalen. Min favorit är Loreen, får se hur det går för henne.

I övrigt har det varit matlagning i dag. Matköttbullar i sås står på matsedeln idag. Här är råvaran



Å här är resultatet



Såsen saknas men den kom till senare.

I veckan inhandlade jag mig smink på APOTEKET. Har varit skeptisk till deras sk skönhetsprodukter, men denna kan jag varmt rekommendera





Jag lägger på den när jag kommer till jobbet och när jag cyklat hem på eftermiddagen så sitter den lika fint som till förmiddagskaffet. Det är en bra kvalitet på en ögonskugga tycker jag.

På tal om cykling. Här är mina fina cykelväskor o min coola hjälm. För hjälm ska man ha när man cyklar. Armar o ben kan man laga men inte huvudet!



Det gör mig inget om de är i två färger, du ser ju inte båda sidor av cykeln samtidigt ändå. Jag började med den gröna men en dag på jobbet så hade jag så mycket som skulle med hem att det inte fick plats. Då fick jag köpa till en till (cykelaffären är granne med jobbet). Kan ju vara bra att ha gott om plats så jag kan ta med ombyte till jobbet utan att det blir superskrynkligt i väskan. Dessutom ska ju regnkläder med, de tar ju en halv väska bara de. Jag fick inviga mitt nya regnställ i går. Det funkade toppen och var inte hälften så varmt som det gamla, även om man blir lite varmare i ett regnställ.

Nu gör jag ett tvärt kast i ämnena. Idag när jag gjorde köttbullar, behövde jag mer hushållspapper. Det ligger över kylskåpet så jag tar ner en rulle. Då följer en vippa till katterna med. Visst ja, jag hade ju en nyare modell också. Kan du se vilken som är den gamla och vilken som är den nya?



Det är bara Valentin som tycker denna är rolig och eftersom den inte har några snören utan plaströr så får han ibland leka med den själv. Av den gamla har nog det mesta passerat Valentins mage är jag rädd. Men han älskar den.

Nu är det hög tid för oss att ladda för Mellon, Melodifestivalen alltså. Jag är bara smått intresserad av alla delfinaler men den stora vill jag gärna se och sedan Eurovisionens förståss.

Här är vad vi ska ladda med


Jag håller mig nog till den lilla Pringles och nötterna.......

Tja det var väl vad jag hade att dela av mig med idag. I morgon bär det av till Mönsterås för att fira två födelsedagsbarn, bättre sent än aldrig.

Jo just det, på tal om födelsedagsbarn. Min älskade Janne fyller ju jämnt i år. VI KOMMER INTE ATT VARA HEMMA!!! Nä vi kommer att sitta på Gran Canaria och sippa på någon god drink! Vi har bokat in oss på
http://www.ving.se/kanarieoarna/playa-del-ingles/sunprime-atlantic-view-suites-spa

Det ska bli lyxigt härligt! Om golfbagen ska med eller inte har herrn inte bestämt än, men det är ok med mig om den följer med. Det är ju trots allt hans stora dag och veckan tillhör liksom honom.

Men innan vi åker till GC drar vi ju till vårt älskade Rhodos i september. Det ska också bli alldeles alldeles underbart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0