20 maj Nu kommer ett inlägg, äntligen

Jo jag har mina giltiga skäl till att låta bloggen vila. Har inte mått på topp nämnligen.

Men jag ska väl börja från början.

Förra lördagen skulle vi ut på festligheter. Jag hade sett fram emot detta. En arbetskamrat till mig spelar i ett band och denna lördag skulle de ha releasparty på en krog. I sista minut backar min älskling ur men dottern kastar sig snabbt in i hans ställe. Eftersom hon äter medicin så tog vi bil och hon var chaufför.

Inför denna kväll hade jag ny outfit. Hittade ett fint linne som passade bra till jeansen och under jeansjackan.



Till detta glittriga linne kompletterade jag med fina gröna örhängen som jag köpt för en väldigt billig peng av en kompis på ett forum.



Å så inhandlades nytt till ansiktet. Det gamla var tokslut



Kan ju så här i efterhand säga att allt fungerade som det skulle

Nåväl, dotter o jag drog i väg och hade jätteroligt. När vi sedan bestämde oss för att gå hem och skulle hämta jackorna, tja, då fick jag "hjälp" att ta mig ner för en lång stentrappa modell äldre. Fallet såg otäckt ut men jag tog mig hem i allafall. Det var väl inte förrän jag klev ur bilen som jag kände att jag hade fruktansvärt ont i kroppen.

Hela högra sidan hade fått sin beskärda del av smällar. Blåmärken bak på axeln är vad som avslöjar det och ett blåmärke på sidan av magen.

Men jag har inte kunnat gå, inte sitta, inte ligga i några längre stunder. Att röra sig har varit en plåga. Jag var ledig på måndagen för jag skulle inte kunna göra mycket på  jobbet. Tisdagen jobbade jag 07-12 och den kvällen hade jag konstant kramp bak i ryggen. Lite för mycket jobb lite för tidigt. Onsdagen var jag bara där 07-10 och åkte sen hem och vilade. Torsdag var vi ju nästan alla lediga och jag vilade och rörde mig om vartannat. Lyssnade mycket på min kropp under denna period. Fredag jobbade jag hela dagen.

Nu känner jag mig inte 100% och cykel kan jag ju glömma ett tag framöver. Tänk så det kan gå.

Men jag har varit ompysslad av alla katter i alla fall. De har förstått att matte haft ont. Forskare säger ju att kattens spinnande kan påskynda läkning. Att spinnandet är i en tonart som kroppen reagerar på. Jag kan faktiskt säga att det stämmer. Nalleman la sig brevid min onda sida och la sin mage mot min sida och började tokspinna. Värken försvann, under tiden han låg där, och var inte lika intensiv när han försvann.

Doktor Nalleman strechar o vilar


Idag har det varit strålande sol och varma vindar så jag har faktiskt tillbringat stor del av dagen i solstolen. Vågade inte lägga mig i solsängen utan tog en av de ställbara stolar vi har till matbordet. Dator med grekisk radio gjorde mig sällskap. För att skydda datorn från solen tog jag mitt grekiska paraply till hjälp. Låste det med min tröja så det inte skulle blåsa bort.



Nu vankas en ny arbetsvecka och jag är glad att det fortfarande går buss till jobbet.......

Kommentarer
Postat av: Ulla S

tur du itne bröt något ialla fall! Krya på dig! kram

2012-05-20 @ 21:02:21
URL: http://livetochvardagen.blogspot.com/
Postat av: Inkan o Ligan

Men jisses ?!

Tur du har missarna.

Tazz&Kram

2012-05-25 @ 10:50:21
URL: http://inkanochligan.se/
Postat av: AnneliH

Nämen kära du! Vilken tur att du inte bröt dig!

Hoppas du mår bättre nu och att "missarna" hjälper dig att må bättre!

Massor av kramar!

2012-05-28 @ 20:46:52
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0