27 oktober Lite bilder och annat påhitt!

Ja, vad ska jag börja.......jo jag börjar nog med när vi var hos veterinären tidigt i somras. Veterinären i Kalmar. Vi åker dit en gång om året för att scanna Nallemans hjärta. Men det har jag nog skrivit om tidigare så det var inte det jag ville nämna.
 
Nä nu har jag fört över bilder från min mobil till datorn och där låg ju lite bilder som inte visats förr. Utanför veterinären stod denna underbara Wolksvagen. En välskött fin liten bil. Med solskärm och allt.
Så fin så det var inte sant! I bakrutan hade ägaren ställt upp små modeller av Wvn
Gulligt!
 
Det var det om detta.
Nu hoppar vi raskt till hösten när vi var i Göteborg för att ställa ut lilla Sixten. På resan dit fick han lämna sin bur och flytta fram i mitt knä. Vi gjorde det bara en liten del av vägen och han hade sele på sig hela tiden.
Men han tyckte det var superintressant att kunna titta ut, han älskar att åka bil den katten!
 
På utställningen så satt vi placerade mitt emot en långhårig manx-fröken. Manx har ingen svans och långhåriga är inte helt vanligt. Men hon var så söt, så mild och snäll. Jag kallade henne för näpen och det hade även domaren gjort. Hemma hade hon två halvstora kattungar som väntade på henne.
Hon var så liten o nätt, lilla gumman!
 
Så nu var det slut på gammal skåpmat! Nu till vad som hänt i helgen, eller rättare sagt i fredags!
 
Janne och jag åkte till Ronneby för att bo en natt på ronneby Brunn och gå på rock-konsert. Ett toppen-band i från Schweiz skulle spela. Gotthard heter de och är du nyfiken finns de på gotthard.com. Vi hade tänkt att tillbringa eftermiddagen i den fina brunnsparken och vandra. Men ack, de planerna gick om intet. Kolla här!
 
 
Detta kom när vi körde in i Ronneby.
 
 
Hagel! Sen kom det ideliga hagelstormar hela eftermiddagen. Som tur var hade de slutat tills vi skulle ta oss till konserten eftersom det var gångavstånd, men gissa om det var snorhalt ute.
 
När vi kom fram till hotellet fick vi vårt rum. I huvudbyggnaden tredje rummet från receptionen. Njaeee sa jag, jag har ju faktiskt bokat på Silverhill (ett anex som du når genom inbyggd gångväg). Jag vet nämnligen att rummen på Silverhill är större. Efter att ha pratat lite med receptionisten så bytte hon rum för oss. Så från ett högst ordinärt dubbelrum fick vi en Spa-Svit! De du!
Ett dubbelrum fast med vardagsrum också
 
Utsikten var ok. Vi såg rakt ner i spa-avdelningens poolområde. Där simmade folk omkring och jag kan tro att man kan göra det här med, fast på sommaren
Nu såg det lite kallt ut med allt hagel.
Men det satt några glada själar i en badtunna så länge de kunde tills haglet drev in dem (de är ungefär mitt i bilden bakom lite grönt)
 
Idag när vi vaknade var solen framme, då såg det ut så här
Inte lika mycket hagel på marken men på taket...
Det var 7 grader kallt och halt som attan. Till och med vattnet hade frusigt i den grundare delen
 
Men nu till fredagkvällen:
 
Konserten var kanon, här kommer lite bilder där ifrån. Tänk på att de är tagna med mobilen och mitt i folkhavet (fast vi stod två rader från scenen!)
 
 
 
 
Jag tror Janne fick blodad tand i alla fall.
 
När vi kom hem, efter en väldigt långsam körning i halkan, ställde vi oss och gjorde lasagne. Många portioner åkte in i frysen!
 
Sen satte vi oss och tittade på förra loppet av Formel 1, som vi hade inspelat och efter det såg vi filmen Rock of Ages. När den var slut var klockan 21.50. Janne gick in för att bädda upp så vi kunde lägga oss och jag fick hybris för att jag inte hade packat något inför jobbet i morgon. Vi blev båda plötsligt medvetna om att det var lördag i dag och att morgondagen är ledig söndag! Härligt! Nu fick vi liksom en ledig bonusdag!
 
Det var tre katter som var glada i att se oss i alla fall. De har varit i samma rum som oss hela kvällen, liksom haft full koll, för tänk om vi försvinner igen!
 
Imorgon är det söndag och alla klockor har backat en timme. DÅ kan jag packa ihop mig inför jobbet, det är ju rätt dag. Städning står också på tapeten, som alla söndagar, samt Formel1 icke att förglömma!
 
Men nu säger jag GODNATT och tackar för mig!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulla S

usch, inget vidare med hagel och bilkörning:-(

2012-10-28 @ 21:46:17
URL: http://livetochvardagen.blogspot.com/
Postat av: Inkan o Ligan

Så fin hon var lilla missen. Tazz&Kram

2012-11-24 @ 16:43:45
URL: http://inkanochligan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0