13 april 2013 Fyra år idag!

Jo det är fyra år sedan Tösen flyttade in hos oss.
 
Hon får själv berätta hur hon haft det:
 
Tjena! Jag flyttade till denna familj efter att ha bott hos två andra familjer. De ville inte ha mig kvar för det tyckte inte jag var nån trevlig katt!
Men här fick jag min chans att visa min rätta sida. Här hade de förståelse för att alla katter inte blir knäkatter eller vill bli klappade i tid och otid. Och att det krävs tålamod i stora mått för att få vissa av oss att må bra.
Jag började min vistelse gömd på många ställen.
 
Men tillslut vågade jag mig fram. Då kollade jag vart jag hade hamnat
 
Sen tyckte min nya mamma o pappa att jag behövde åka till veterinären. När jag kom tillbaka hade jag en lampskärm runt huvudet!
 
Men det räckte inte med lampskärm. Jag behövde kläder.
 
Mamma säger att det beror på att mitt sår på magen var så fult att jag behövde kompress på det och att den skulle bytas två gånger om dagen. Jaja, jag godkänner att ha kläder i alla fall. Här är jag i en vit kreation. Och nedan sitter jag i min rosa.
Som ni ser lider jag inte så värst av kläderna.
 
Jag finner det skönt att ligga med min helbror Nalleman
Han är stor, snäll och varm!
 
Jag äter även med grabbarna i lugn och ro.
 
Men än får ingen klappa mig. Men jag vågar mig upp i mammas eller pappas knä nån gång men de får inte röra mig.
 
Idag, då lägger jag mig mer än gärna i knät hos mamma (pappa bara om mamma inte är hemma). Hon får klappa mig hela tiden annars protesterar jag HÖGLJUTT :)
 
Jag sover bredvid mamma om nätterna och håller koll på henne. På helgen ser jag till att väcka henne i tid så hon hinner kela med mig innan hon går upp. Jag har full koll på mamma när hon är hemma.
 
Två gånger har jag kissat i pappas säng, men ingen har blivit arg på mig eller ens tänkt tanken på att lämna tillbaka mig. Jag ser nu, att jag kissade för jag ville att det skulle dofta mer av mig i pappas säng. Mamma insåg det meddetsamma så det kanske är därför jag fått stanna. Det är minst tre år sedan jag kissade i sängen och nu skulle jag inte tänka tanken att göra det.
 
Men en sak som jag gillar, det är att titta på ett särskilt program på tv. Det heter Katter med klös på svenska eller Cats on Claw Hill på engelska. Spännande program med många katter och fåglar. Ibland sätter mamma sig i soffan, jag lägger mig i hennes knä och sen ser vi på tv!
 
Nu lämnar jag över till mamma så hon får skriva det hon vill!
 
 
Tack Tösen!
Förra helgen var vi Väckelsång i en affär som heter Konkursbutiken. En affär som i dag drivs av två unga tjejer. De köper konkursprylar, allt från porslin till målarfärg! Jag köpte denna underbara färgklick
Bara älskar den!
 
Sen hade jag tidigare beställt två ljuslyktor. De hade kommit. Visst är de fina!
 
Alla små yngel har det bra i yngelakvariet. De växer och frodas och jag vet ärligt talat inte hur många de är nu. De var 26 när de flyttade in i alla fall men alla överlever väl inte.
 
I lördags drabbades jag av årets förkylning. Var hemma från jobbet måndag o tisdag. Hostan och snuvan är kvar men orken börjar komma tillbaka. Jobbigt dock att behöva gå upp på natten för att hosta, snyta mig och ta näsdroppar.
Idag har jag varit i stan och tagit en kopp kaffe och handlat lite. Träffade min goda vän och vi hade sällskap på stan. Kallt var det men sällskapet var trevligt.
 
Imorgon väntas bad för tre katter, undrar hur det ska gå. Mest bekymmer har jag får att få dem i stora transportburen. Ofta brukar vi släppa ut alla tre, jag går ut och lyfter in dem en och en och Janne står på insidan och släpper ner dem i buren. Nu är han inte hemma i morgon (golf) så jag får lura dem helt enkelt. Svårt, för baddagar, då blir alla tre katterna tankeläsare. Men jag har inte förlorat den kampen än och lär nog inte göra det i morgon heller.
 
Bjuder på två hängande katter som avslutning.
 
 
Ha nu en fortsatt bra helg! Det ska jag ha!
 

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Vad underbart att läsa om finaste Tösen. KOmmer aldrig förstå hur folk är funtade. :-(
Tazz&Kram i mängd

2013-04-29 @ 12:42:08
URL: http://inkanochligan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0