15 december Lite av varje

Så här såg vårt hus ut förra helgen. Snö på bara tak. Vi får troligen taket klart nästa vecka. Det ska bli skönt. Det droppar rätt bra från tak utan hängrännor....
Vid första advent åkte gardiner och adventljusstake och stjärnor fram. Min söta lilla adventstake har jag visat förr men den är så söt så den tål att visas igen.
 
Mina julgardiner gillar jag. Inga tomtar här inte, utan söta domherrar!

Så gjorde vi köttbullar, både för att äta nu och till jul 280 små köttbullar rullades....
kokades.....
 
och frystes in!
När de ska användas är det bara att steka till dem så de får lite yta, de är ju redan klara inuti.
 
 
Cleo har nog inte något minne av snö. Hon är inte glad i att gå ut men denna dag var hon nyfiken på snön, i typ 30 sekunder, sen sprang hon in igen. Usch o fy att vara ute är inget för denna dam!

När vi la i bottenfiltret i akvariet köpte jag en ny lågväxande växt. Vad trodde jag? Att den skulle vara låg i mitt akvarium? Just det, den växer så man ser det!
Här är den som nyplanterad i akvariet den 17 november
 
7 december är den så här stor och idag är den ändå större!
Ja man kan undra vad som händer.....
 
 
Lucia fredag. Min kollega på jobbet har en sån söt tomte så jag var tvungen att fota den!
 
Stjärnan på mitt rum fick lite glitter runt foten
 
Mitt fönster mot korridoren pimpades lite
 
Sen kom Växjö Lucia och lussade för oss!

Fint var det!

Denna helg har vi julat fram allt vad vi kan. Pepparkakshuset är klart. Köpte en byggsats på Lidl där ALLT ingick. Det jag fick bidra med var florsocker o ägg.

Dessa små tomtar har jag också visat innan. Jag bara älskar dem!
 
Mitt julskåp!
De gröna hinkarna i kanten står färdiga för att byta vatten i akvariet idag. Sen ber jag om ursäkt för blänket i skåpet, men så är det med glas.... Men det är tomtar o pepparkaka i ena skåpet, krubba och änglar i det andra.
Nu går jag in i min sista arbetsvecka för detta år. Ska bli skönt med långledighet sen. Inget inbokat mer än på juldagen. Sen börjar jag inte jobba förrän den 7 januari igen. Sitter lite stand-by i fall nån behöver en PIN-kod till sin mobil men inte mer.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Wow så mycket fint. Njuter som vanligt av alla bildern. Stor Tazz&Kram

2013-12-22 @ 21:44:25
URL: http://inkanochligan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0