1 maj Så har vi haft bröllopsdag.....

Jo så är det. 25 år sedan det begav sig. Jag fick underbara rosor av min älskade Janne med den sötaste text. Nu siktar vi mot 25 år till!"
 
 
Jo det är 25 röda underbara rosor. Hoppas att de står sig fina tills lördag då vi ska ha stor baluns.
 
Bröllopsdagen till ära bjöd dottern oss på middag. Vi tackade ja, dels för att det är skönt att få mat utan att diska och sen fick vi ju hälsa på vårt lilla "barnbarn".
 
Hej jag heter Elton
 
Jag ligger på min kudde
 
Sixten hittade "morfars" knä. Där var det gott att vara!
 
Goaste Sixten-tassen
 
 
Jag gillar min storebror Sixten men jag är lite avvaktande när han ligger i morfars knä.
 
Sen gick Elton o la sig i nanakorgen där syns han knappt!
 
Sen åkte vi hem till oss och bara tog det lugnt.
 
I måndags var Janne o Pontus i Tyskland för att handla inför festen, midsommar och Sweden Rock. Sen var de ombud också, åt en kollega till Janne.
 
 
 
En hel del blev det handlat.
 
Själv har jag ägnat mig åt matlagning hela veckan. Moussaka vart det häromdagen sen har jag även gjort baklava och Druken Chicken.
 
Här är baklavan innan ugnen
 
och här är den klar
Jag missade lägga kanel och socker i själva baklavan så det kom på toppen i stället. Sak samma, smaken finns ju där.
 
Drunken Chicken ser ut så här
 
Idag har jag gjort pajer pajer o pajer. Fyra vanliga och två glutenfria.
De små är glutenfria.
 
Nalleman tog en tur upp på akvariet
 
Sen tänkte han fortsätta upp på vitrinskåpen. Men det har jag satt stopp för
 
Ingen katt som vill upp där inte!
 
I morgon väntar lite plockning här hemma. Fredag åker katterna på pensionat och partytältet ska hämta. Sen börjar de allvarliga duknings-förberedelserna.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja jösses vad mycket gott det var :) Och det där med kanelen ovanpå tänkte nog ingen på. Däremot så var det många som pratade om hur goda de var.

2013-05-06 @ 19:46:17
URL: http://www.vardagsfundror.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Vad fin han är. :-) Tazz&Kram

2013-05-12 @ 11:55:05
URL: http://inkanochligan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0