29 juni Semestern är i full gång

Midsommar kom o gick. Vi firade med farfar o hans fru, väldans trevlig hade vi. Vi dansade runt midsommarstången och gick tipsrunda, som alla andra år. Tradition som sitter som berget.
 
Katterna blir verkligen andra katter när vi är har. De blir slöa och gosiga. Här kommer en liten bildkavalkad.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja bilderna säger väl allt. De tittar upp ibland för att ändra ställning eller kolla vad vi gör.
 
En kväll var det veteranbilsutställning i hembyggdsparken. Det är tydligen det en dag i veckan hela sommaren. Vi cyklade dit och tittade på lite fina gamla bilar och traktorer.
Fina hus fanns det också att titta på.
 
Kolla glasverandan!
 
 
 
I en sån här bil flyttade vi från Göteborg till Växjö. Med en madrass fastbunden på taket!
 
 
Denna var så söt!
 
 
Gammal men fin!
 
Jag kommer ihåg när man handlade ur en sån här automat!
 
Efter alla dessa bilar så tog vi oss till Hamnkaj1 och åt gott.
 
Min mat, kallrökt lax med romsås och bakad potatis
 
Farfar o fru tog bakad potatis med skagenröra
 
Maken tog hamburgare.
 
Min lax var jättegod och likaså den bakade potatisen men hamburgaren hade visst haft lite mer att önska.
 
Sen har jag shoppat må ni tro! Äntligen har jag hittat ett regnställ där jag även kan använda jackan som just bara jacka. Mitt andra regnställ är inte värt namnet längre så jag behöver verkligen ett nytt. Här i Mönsterås finns en sportaffär som numera drifts och ägs av en gammal kollega till mig. Då var jag inte blyg utan frågade om det fanns nått bra regnställ som kunde gå runt min runda midja. Yupp, här är det! Har än inte behövt prova byxorna men jackan håller regnet ute i alla fall, och vinden! Byxorna är utsvängda nertill för att man lätt ska få igenom skorna! Genomtänkt! Kostade bara 699 kr och det tyckte jag var ett fynd!
 
Sen köpte jag även en ny bikini (den har jag solat en gång i, regnjackan har jag använt massor!). Inte i sportaffären utan i Harryssons Golv! Ja Golv! De har även en del av butiken till försäljning av underkläder, badkläder och lite toppar och klänningar. De har fantastiskt duktig personal och det är så roligt att handla där!
 
 
Tja i övrigt har det inte hänt så mycket. Var på kattutställning i går, glömde kameran förståss. Klappade Sören Fernström för en femtiolapp och fick lotter tillbaka. Vann två möss till katterna, två kexchoklad och en liten vattenautomat till katterna. Den ska vi prova när vi kommer hem.
 
Katterna går förresten på "diet" nu och äter enbart blötmat. Midjeomfånget på både Cleo och Valentin har minskat. Får väl fundera på om vi ska återinföra torrisar när vi kommer hem.....
 
Nu vankas middag hos svärföräldrarna (maken är på Ekerum och spelar golf), sen siktar jag på att se finalen i Face Off och efter det engelska antikrundan. Det är vad skogstv bjuder på i kväll!
 

Kommentarer
Postat av: dotter

Ni ser ut att ha det helt underbart! Jag vill också vara där nu. Men vi kommer nog nån dag i veckan vet dock inte vilken än men de hörs vi av om. Kram

2014-06-29 @ 23:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0