12 mars Nu var det så där länge sen igen

Men tiden finns helt enkelt inte till. Jag spinner tre dagar i veckan, måndag och onsdag mellan 17.30 och 18.30 samt fredagar 17 till 18. Sen har cykeln kommit fram här hemma så jag cyklar till och från träningen och till och från jobbet. Det finns inte mycket tid till bloggning.
 
Men här kommer lite. Vi har investerat i en ny matta till vardagsrummet. Den gamla behöver träffa en kemtvätt.
 
Ja Tösen kom med på ett hörn-
Så flyttade vi den matta som låg under matsalsbordet tidigare till under tv-bordet.
 
 Har lite dåligt med bilder på Cleo. Men här lyckades jag fånga både henne och Tösen på samma bräda. Undrar vad som är så intressant där ute i morgonmörkret.....?
 
 Här är lilla Cleo i min väska. Svårt att fota svart katt men här syns det att hon är svart med mycket bruna inslag. Å så vitt förståss.
 
 Vi hade besök av en liten människa härom helgen. Första besöket hos oss och det var ialla fall en katt som tog det hela med ro. Goaste Nalleman lät den lilla människan överösa honom med leksaker, utan att gå undan. De andra katterna låg på sina vanliga ställen, Tösen högst upp i klätterträdet, Cleo i sängen och Tösen i gästrummets klätterträd. Men Nalleman, han ville vara nära han!
 
 Många leksaker testades, typ alla :)
 
 Cleo blev lite nyfiken och kom ut i vardagsrummet och la sig på sin liggplats, tittade intresserad på vad som hände där borta.
 
 Så jagade jag då lilla Cleo för att få ett fint kort. Problemet är att hon bara ska kela med kameran. Så man kan inte ta kort hur som helst på henne, det gäller att hon har fokus på något annat liksom.
 Det går bättre och bättre bland katterna. Cleo och Tösen är väl de som har svårast att dra jämnt. De slåss inte men t ex: Tösen kan lugnt ligga på soffryggen och titta ut mot köket. Cleo ligger under soffbordet på sin kudde. Så helt utan provokation eller förvarning flyger Cleo upp på Tösen som ligger på soffryggen. Men hinner liksom inte med att reagera förrän skadan är skedd. Tösen har gått ett snäpp tillbaka och blivit lite blygare. Men vi kämpar på och anfallen kommer mer sällan. Äter gör de dock i hop utan probelm, både mat och de gånger de får godis.
 
 Så har jag köpt årets första tullisar. Naturligtvis kunde jag inte låta bli att fota dem. Svårt med lampljus och skuggor så det blev inte så många kort.
 
 
 
 
 Den 8 mars var det meningen att jag och Pontus skulle varit i Linköping för att se på Motörhead. Men konserten blev inställd :( Hotellet var dock förbetalt så nu tog Janne och jag tillfället i akt och åkte upp till Linköping för en natt på hotell. Vi bodde här:
 
 Å drack våra öl här. Supertrevligt ställe, fast vi var där ju förståss lite tidigt på eftermiddagen så någon rusning var det ju inte.
 På morgonen tog vi frukost på rummet och det var härligt.
 
När vi kom hem satte jag fart på utsidan. Vi köpte ett nytt bord på Ikeas fyndhörna i vintras. Men några stolar hade vi inte. Så kom Rusta ut med pallar för 29 kr. Jag körde och köpte 10 st. Nu får vi plats tio personer runt bordet för att äta. Vill vi sitta skönt har vi andra stola att relaxa i. Men andra stolar tar sån plats runt bordet. 
 
 De nya solstolarna åkte också fram. De köpte vi i höstas på Jysk's slutrea.
 
 Så här ser altanen ut nu. Presenningen ligger på tork så den är borta nu.
 Men nu hotar de med snö så det lär dröja innan vi kan sitta här och äta grillat!
 
Jag kan inte lova att jag kommer att blogga tätare fram över, men på nått sätt är det mer att fota när ljuset har återvänt. Och har jag foton så blir det nog lite bloggning.
 
Tjotjing från Växjö
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Men vilka fina pallar! Undrar om de fortfarande finns på Rusta. Såna vill jag också ha!
Visst är det väl härligt när man kan börja vara ute. Det här att ljuset kommit tillbaka gör under för hela kroppen, man liksom börjar leva igen.

2014-03-14 @ 14:15:43
URL: http://vardagsfundror.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0